dissabte, 2 de gener del 2010

La revolució dels transports


Durant la revolució industrial, el camp en el qual es van produir els avenços més espectaculars i de més importància per la societat, va ser, probablement, el dels transports.
La revolució dels transports va ser conseqüència de l’aplicació de la màquina de vapor en el ferrocarril i la navegació, juntament amb les noves possibilitats tècniques de la metal·lúrgia en la fabricació de guies per les línees fèrries i cascs d’acer pels vaixells.


La locomotora de vapor, inventada per l’anglès George Stephenson (1815), va incrementar la importància del procés industrial que ja estava en marxa i va ser el medi de transport de la primera revolució industrial. Aquest anglès, també va ser el responsable de les primera línees ferroviàries útils, com la de Stockton-Darlington (1825) o la de Londres-Liverpool (1829).
Per altra banda, l’enginyer nord-americà Robert Fulton, va construir un vaixell propulsat per una roda moguda amb la força del vapor.


L’ús del ferrocarril i el vaixell de vapor va tenir conseqüències importants:
-Va permetre intercanvis comercials amb mercats llunyans i extensos.
-Va facilitar els grans moviments de població entre el camp i les ciutats.
-Va impulsar la mineria i la indústria.


Posteriorment, la revolució dels transports va conèixer una nova expansió amb la invenció del motor d'explosió interna i l'aplicació de l'electricitat en automòbils, avions, trens elèctrics, metros i tramvies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada